vrijdag 20 januari 2012

Analyse kindertekeningen Nienke

Wegens het privacybeleid van mijn school, mocht ik geen foto's maken van de tekeningen in de klas. Nu had ik thuis nog kindertekeningen dacht ik. Deze bleken echter weggegooid te zijn. Ik heb nu nog 1 tekening kunnen vinden die ik zal gaan analyseren. Dit is de tekening.
Hier zie je mensfiguren die zweven. De mensen figuren zijn getransformeerd van stokfiguren naar halve mens figuren. Het meisje heeft namelijk stok vingers. Ook zijn er veel stereotypen zoals de kat en de beer. Verder gebruikt het kind twee grondlijnen. Als je kijkt naar het meisje zie je dat ze de onderkant van de tekening gebruikt als grondlijn. Maar de kat daarintegen heeft weer een andere grondlijn boven het meisje. Ik zou met dit kind gaan werken aan het gebruikt van het blaadje, hoe zet je poppetjes neer zonder dat je 2 grondlijnen hoeft te gebruiken. Ook zou ik gaan werken aan het mensenfiguur met bijvoorbeeld een opdracht als kijk is goed naar jezelf. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten